היסטוריית עישון המקטרות פייפ בקצרה

למקטרות פיפ היסטוריה ארוכה ומרתקת אשר ראשיתה לפני אלפי שנים. מהתרבויות העתיקות ועד לימינו אנו, המקטרות מילאו תפקיד משמעותי ברחבי העולם כולו. העדויות המוקדמות של העישון מופיעות בתרבויות עתיקות כמו מצרים, יוון וסין. שם המקטרות היו עשויות מחומרים כמו חמר, אבן ומתכות שונות והן השתלבו בין היתר בטקסים דתיים, אירועים חברתיים ואפילו שימשו כשיטות רפואיות.

 

פיפ ביבשת אירופה ובאמריקה

מקטרות העישון, פיפ הגיעו אל אירופה במאות ה-16 וה-17. במהירות הן זכו לפופולאריות במעמדות הגבוהים והדבר הוביל לפיתוח סגנונות שונים של מקטרות שלעתים קרובות היו מעוטרות, הכילו עיצובים מורכבים וגילופים מקושטים. המקטרות הללו היו קשורות ליוקרה והפכו במהרה לאביזר חיוני עבור כל האדונים.

באמריקה היו המקטרות פופולאריות בקרב שבטים אינדיאנים שלצורך יצירתן השתמשו בחומרים שונים כדוגמת קליפות תירס. עם כניסת הטבק ליבשת, עישון פיפ הפך לפופולארי גם בקרב המתיישבים החדשים ואפילו מסיבת התה של בוסטון תוכננה בטברנה בה עישנו מקטרות.

 

הפייפ במאה ה-20

במאה ה-20 חלה ירידה בפופולאריות של עישון הפיפ, בין היתר בשל כניסתן של הסיגריות. עם זאת, בשנים האחרונות חלה התעוררות בעניין העישון ובמיוחד בקרב הדורות הצעירים. טכנולוגיות וחומרים חדשים הובילו לחידושים גם בתחום זה.

היום אפשר לראות מקטרות מחומרים שונים ואלו מהעץ נחשבות לייחודיות תודות לעיצוב ובמיוחד אלו העשויות עבודת יד. היום, מעבר לפעולת העישון משמשות המקטרות כפריט אספנים ואומנות לכל דבר.

אוהבים את המאמר הזה?